Bij Velea zijn we pas tevreden als jij dat ook bent. Daarom maken we jouw nieuwe raamdecoratie, zonwering of rolluiken volledig voor je op maat. Hierbij bieden we jou een persoonlijke service waarbij we klaarstaan voor al je vragen. Wat je vraag ook is, het Velea team staat voor je klaar.

Garantie & service

Ook na je aankoop zijn wij er voor je. Zo garanderen we een hoogstaande kwaliteit bij al onze producten. Iets dat we benadrukken met de lange fabrieksgaranties van onze leveranciers:

  • 2 jaar fabrieksgarantie op raamdecoratie van Verano
  • 2 jaar fabrieksgarantie op Budget rolluiken en screens van Velea
  • 5 jaar fabrieksgarantie op zonwering en rolluiken van Verano

Als A-merk maatwerkspecialist gaan we altijd voor kwaliteit. Is er toch ergens een foutje gemaakt? Dan zorgen wij samen met jou voor een passende oplossing.

Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Heb je iets anders ontvangen dan je hebt besteld?

Heb je een ander product ontvangen dan je hebt besteld, bijvoorbeeld een afwijking in kleur, afmetingen of opties, vul dan via het contactformulier je klacht in en dan doen wij ons uiterste best om het zo snel mogelijk op te lossen! 

Het product dat ik heb besteld is beschadigd aangekomen, wat nu?

We doen ons best om de producten zo goed mogelijk te verpakken, maar schade aan een product kan helaas gebeuren. Maak indien mogelijk melding bij de chauffeur bij ontvangst van een beschadigd product of maak zo snel mogelijk een foto van de schade. Ook eventuele schade aan de verpakking willen we graag zien. Meldt zo snel mogelijk je schade via het contactformulier, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Klacht of defect binnen de garantie

Heb je een product bij ons gekocht en constateer je binnen de garantietermijn een defect? Dan heb je natuurlijk recht op reparatie mits deze niet veroorzaakt is door:

  • nalatigheid of met opzet beschadigd is;
  • externe invloeden, schade door weersinvloeden of andere natuurlijke verschijnselen;
  • onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • normale slijtage en/of;
  • beschadiging door het niet of niet juist volgen van de gebruiksaanwijzing.

Als je het contactformulier hebt ingevuld komen we het product zo snel mogelijk bij je repareren of ophalen om het te vervangen.

Ik heb een klacht, maar ik weet niet zeker of dit binnen de garantie valt.

We vinden het heel vervelend wanneer onze service niet aan de verwachting heeft voldaan en nemen je feedback graag ter harte. Neem contact met ons op via klantenservice@velea.nl of via het contactformulier en we komen er zo snel mogelijk bij je op terug. Je mag uiteraard van ons verwachten dat onze producten na de garantieperiode nog goed moeten functioneren. Is dit niet zo en valt de klacht over een product buiten de garantieperiode? Neem dan gerust contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn, wij denken graag met je mee!

Klachten en geschillen

Indien je een klacht hebt over onze dienstverlening of is er onverhoopt een defect aan een product, neem dan telefonisch contact met ons op via 088-1471000 of via het contactformulier. Je ontvangt een ontvangstbevestiging van je klacht en we zullen binnen één werkdag reageren. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen echt niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Ik heb een maatwerk product besteld, maar hij past niet. Kan ik deze terugsturen?

Wanneer je een product bij ons hebt gekocht dat speciaal voor jou op maat gemaakt is heb je geen recht op het herroepen van je bestelling, zie de algemene voorwaarden. Alleen wanneer het product defect is, je iets anders hebt gekregen dan je hebt besteld of wanneer het product schade heeft opgelopen tijdens het transport doen wij er alles aan om het probleem zo snel mogelijk kosteloos op te lossen.

Wat als ik verkeerd heb gemeten?

Heb je de raamdecoratie meetinstructies gevolgd, maar toch een foutje gemaakt? Dan zoeken we samen de beste oplossing. Te brede raamdecoratie kunnen we bijvoorbeeld vaak inkorten. Maar om precies te weten wat we voor je kunnen betekenen is het fijn wanneer je contact met ons opneemt. Dan kijken we samen met jou naar een passende oplossing.

Reparaties en producten vervangen.

Wanneer we samen een oplossing hebben gevonden om jouw probleem uit de wereld te helpen, kan het bijvoorbeeld zo zijn dat we een onderdeel van het product of het complete product komen vervangen. In dat geval zal het vervangde onderdeel of product gelijktijdig worden retour genomen.

Eventuele bijkomende kosten voortvloeiend uit het repareren of retour halen van het product kunnen niet worden verhaald. Een reparatie geeft geen recht op verlenging van de garantietermijn.